En liten rundtur i Västra götaland 28 juni -08

Resan va menad för att besöka den kända melanitgraven i Falköping, men resan gick bet :( hittade ej dit!
Besök hemsida: http://www.vastergotland.com/templates/article____17333.aspx

Men resan till Falköping var mkt fin :) Så första bilden blev ett rapsfält!
Falköping är ngn stad ja aldrig besöker igen...
Urs...vart ju bara återvändsgränser heeeela tiden *morr* Så åk inte dit HAHA





Så vi fortsatte mot Gudhems klosterruin som grundades 1161.
Mer info hittar du här: http://www.vastergotland.com/templates/product____11338.aspx?prodId=45568









Efter visiten här beslutade vi oss för att åka mot Skara och hemåt....men det blev allt nga stopp på vägen :)

För det gjorde resan ner lite roligare. För resan mellan Skara o Vårgårda är den värsta väg jag vet ='/

Första stoppet blev Jättakullen...en stenbumling från 4000 år sedan...









Andra stoppet blev Nossa och här hittade vi en gravplats som är ifrån järnåldern 500 f.Kr - 1050 e.Kr.







Vi tog oss en liten runda och hittade en gammal övergiven ladugård...hihi!



Andra ladugården som iaf stod upp kikade vi in i.



Sen hittade ja ngt som jag VERKLIGEN vill ha med mig hem, men den va full med myrägg :(
Den gamla hinken hade vart så perfekt hemma hos mig...en vacker dag så....har jag två st hemma :D



SÅ VÄNNER hittar ni övergivna hinkar på vägen så vet ni vad ni ska göra ;-)

Väl hemma i göteborgstrakterna besökte vi det "kända" spökhuset i Mölnlycke :P



Huset var verkligen igengrott....läskigt värre! Dörren som en gång fans var omringad av skog...



Ett span inuti..hihi!
Dörren va öppen. Ett paradis för ungdomar som besöker detta hus för...ja...massa bus...



"Köket"



Trappan upp mot vinden...



Vinden :S



Källaren..men NEJ tack...gick ej ner där :S



Klart slut för detta äventyr...

KRAM

//L&L's äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0