Kokossoppa med kycklingfilé / á la KarlZon

Ursäkta mig!
Jag glömde fota, ja va för hungrig för att vänta o inte nog med det å ringde det oxå, så typiskt när man är hungrig...


Men iaf. denna rätt lär jag göra om igen :) och då blir det en bild med ;)


INGREDIENSER:

  • Kycklingfilé
  • Morot
  • Bambuskott (strimlad)
  • Zucchini
  • Majs
  • 1 st. hönsbuljong
  • Koksmjölk
  • 1,5 msk honung
  • 1-2 tsk chilipasta
  • Salt, peppar och kinasoja (eftersmak)

GÖR SÅ HÄR:

Strimla filén och stek upp i olivolja. Salt, peppar och kinasoja (efter smak). Strimla en morot och häll i bambuskotten i grytan. Bryn en stund. Skiva zucchini häll i grytan samt majsen. I med kokosmjölk, honung och chilipastan.  Låt koka i ca 10 min. KLart för att servera.

BETYG: * * * * * * * * * *


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0