Ungsfräs med kyckling-topp / á la KarlZon

Baserad på en kost där jag utesluter stora mängder kolyhdrater.


Betyg: * * * * * * * * * *
Lagning:
1,1-5 tim


Innehåller

 - En hel Kyckling (Marinering, smaksak)
 - Broccoli
 - Morot
 - En lök
 - 1-2st. Grönsaksbuljong (Annan buljong går lika bra)
 - Ca 1l. vatten
 - Salt o peppar


Koktid:
1-1,5 tim
Grönsakerna häller jag i ca en timma efter kycklingen fåt koka upp i buljongen.


Till detta hade jag ungs-rostade zucchini och rotfrukter med olivolja

 - Zucchini
 - Rotselleri
 - Morot
 - Kolrot


Kryddning:
Salt, peppar o timjan


Sätt ugnen på ca 225 C* och ställ in ungsplåten lite längre ner än mitten. Ca tid 30 min. Ytan ska få en gyllenbrun färg.


SMAKLIG MÅLTID

//KarlZon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0