Brahehus och utsikt ut över Visby

Dag 2 med LL's Äventyr
Min stora låånga dag idag, den 13 juli :P
Grattis till mig o tack alla Facebookare som grattat mig, hihi!
Det var ju massor *ler*

En rundtur i ruinen Brahehus


Lustslottet Brahehus började uppföras 1637 av greven och riksdrotsen Per Brahe d.y. som

fyra år tidigare ärvt Sveriges största grevskap, Visingsborg, av sin farbror Magnus

Brahe.





Brahehus, för mer info:
http://www.slottsguiden.info/slottdetalj.asp?id=156



Utsikt ut över Vättern och Visby!



Här sitter jag o ska fota!



Visby till höger...



Visby till vänster...



Här var turen slut och nu bar det av mot Alvesta och deras sevädigheter!


Kommentarer
Postat av: Nina Ringbom

Hejsan. Brahehus ligger väl ändå inte vid Visby ;)

2010-11-09 @ 21:28:37
URL: http://www.slottsguiden.info/index.asp
Postat av: Anneli

Hur är det med geografikunskaperna egentligen?

Visby är en stad på Gotland, det ni ser på bilderna ute i Vättern är Visingsö och inget annat.

2012-03-29 @ 09:33:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0