IBS - Magsjukdom!?

2008-02-14 12:25:32

*morr* Kan det va detta man har råkat utför!? Varje dag är ett rent helvete. Jag vet inte längre vad jag ska äta eller göra för att lindra min magsmärta :(

Symtomer jag har:

  • Värk efter måltider. Mat som dryck.
  • Smärtan kan sitta på olika ställen. Det är som att det vandrar runt i magen.
  • Svullnar upp som en spärrbalong.
  • Svårt att sova. Då det krampar om nätterna

Det som hjälper för stunden är värktabletter, vila  och en varm riskudde på magen.

Detta hittade jag för er som kanske oxå är utsatta: " Vad magproblemen beror på, vet ingen idag. Det går inte ens att ta prover eller undersökningar att man har besväeren. Den som går till Dr. får alltså veta att allt ser fint ut - trots att magen gör livet till ett helvete."

Efter ett långt samtal med vårdcentralen fick jag en tid för utredning :D 11 mars 10.20 ska jag vara på plats *ler*

Så tills dess är det bara att försöka leva med plågan. Tips! Var att inhandla ProViva :D och det ska jag göra :)

Kram till er där ute och jag önskar er en glad alla hjärtans dag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0