Jag drömde drömmen!

2007-01-30 07:24:33


Syster & jag

Nu har jag äntligen accepterat situationen och tror nu jag kan gå vidare. -07

Allt va så verkligt, precis som här och nu. Jag besökte den lägenhet vi bodde i när vi var små. Jag gick in till det rummet vi hade gemensamt, men hon va inte där. Jag gick vidare till det andra rummet och hon var inte där heller. Istället hittade jag min lilla son under skrivbordet, som då gick med blöja. Jag frågade honom om han hade sett min syster. Han svarade ja! och vi gick tillsammans tillbaka in till det andra rummet igen.

Jag tittade ännu en gång runt om i rummet och där satt hon, min älskade syster, Maria som jag länge längtat efter. Hon satt på sängen som fanns i rummet. Hon såg precis ut som den dag hon försvann. Jag frågade henne vart hon hade varit. Hon berättade att hon hade befunnit sig på en lång resa, en resa som hon behövde för att få en lära om livet. Jag lyssnade länge på det hon hade att säga, sen gick jag fram och kramade om henne hårt och länge.

Det var precis som i verkligheten, som om att hon var hos mig på riktigt. Jag ville aldrig släppa denna stund. Efter ett långt kramandes så gick vi ut till köket för att prata om allt som hänt. Vi bestämde oss senare för att middag ute.

När vi väl satt på restaurang, dök en av mina barndomskamrater Carro upp. Jag såg på Carro och jag lade min hand på min systers huvud och rufsade till hennes hår och sa till Carro, ser du vem som sitter här? Och även där kunde jag känna hur hennes blonda, tjocka häst-hårs-man smektes mellan mina fingrar. Allt va så himla verkligt!

Carro såg på min syster som blev mer eller mindre chokad av att Maria, min syster satt där bredvid mig. Hon kom in och satte sig, men sa inte så mycket, utan såg mest förundrad ut.

När jag vaknade upp denna morgon, hann jag inte tänka på någonting annat än på Maria, och hela denna dag var mer eller mindre fylld med tårar och längtan.

Men denna dröm förde någonting gott med sig. Jag fick se och hålla om henne igen. Jag som aldrig trodde jag skulle få göra det. Det jobbigaste med drömmen var att allt bara var så himla verkligt.

Hon ville också tala om för mig att hon mådde bra och att hon finns här runt om kring mig, och att jag inte mera ska vara ledsen.

Varför jag var ledsen när jag vaknade, hade nog med att göra att jag kände ett inre lugn och inget svek på att hon en gång faktiskt lämnade mig.

Att jag fick se och krama henne igen, värmde hela min kropp. Detta befriade mig från alla de tankar jag haft runt omkring henne och att jag nu kan gå vidare med mitt liv och satsa mera.


Drömmen jag drömt i många år -04
Jag möter din blick i min dröm och känner hur en tår på min kind sakta rullar ner. Jag saknar dej och känner hur det skriker inombords, men jag kan inget göra mer än att gråta efter den längtan jag har.
Ibland orka jag inte leva, men orkar heller inte dö. När jag väl ser dig i mina drömmar, känner jag vrede. Du låtsas som inget hänt och fortsätter som vanligt. Jag vänder dig ryggen och ensam går där ifrån. För den gången du gick bort ifrån mig och lämnade mig ensam, tog mig mycket hårt.

Jag älskar dig Maria och kommer alltid att göra! Din lilla syster


Kommentarer
Postat av: Tomic

Digitalkamera (9,1mp) Ipod nano (16gb) Presentkort på Nk, Parfymer, Är det något du skulle vilja ha ?

Gå in på min blogg och var med och tävla om detta, Ha en fortsatt trevlig måndag! http://tomiic.se

2008-11-18 @ 07:32:18
URL: http://tomiic.se
Postat av: Anonym

Ryser... Kan det ha varit en astral resa där du fick träffa henne? Då brukar det kännas så där tydligt, som om det hände på "riktigt"?

2010-11-12 @ 09:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0