Nyttoburgare / á la KarlZon

Då va det dax för ett nytt o nyttigt hamburgar recept :)

Som hamburgarbröd använder jag mig av Korvbagarns goda o fiberikta hamburgarbröd (nyckelhål).

Gör mina egna burgare, så klart ;)

I burken har jag:

  • En riven lök
  • En riven morot
  • Nötfärs 12% ca 400-500g
  • Persilja
  • Salt, svart eller vitpeppar, vitlök och aromatkrydda
  • Och avslutar med en äggula (binder smeten)

Steker i Smör/rapsolja

Sallad är ju smaksak =) men jag hade iaf.

  • Babyspenat
  • Tomat
  • Gurka
  • Stekta champinjoner
  • Stekt lök
  • Fårost
  • Lite ketchup

RESULTATET




Allt som jag skrev innan, finns inte på bilden...ligger i magen redan :S han inte ju!
Min son fick det samma o han Ummmade! Så gott tyckte han :D

BETYG
Barnen älskade burgarna! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0