Smoothie's / á la KarlZon

Mätt-garanti: 2,5-3 tim och smakar underbart!


Det som krävs är först och främst en MIXER

  • En banan
  • Ca. 1 dl frysta bär (Hallon, jordgubbar, blåbär, mango etc etc.)
  • 1 ägg
  • 1 dl havre, mannagryn eller vetegroddar m.m. (Mättningen)
  • 4-6 dl mjölk (Mini, lätt, laktos fri eller sojamjölk)

För er som tränar kan oxå ta ca 1-2 msk kesella 0.1%



Detta är mina standard ingredienser.
Ibland så istället för frysta bär tar jag en clemmentin i, men dom är bara godast under juletid.

För frågor är det bara att ta kontakt med mig. Nu är det dax för en smoothie med jordgubbsmak och denna drink tar jag varje morgon innan ja åker till jobbet.


SMAKLIG MÅLTID ;)

/KarlZon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0