Min teori om ett liv efter döden. Mkt intressant!

2008-09-29 14:23:55

Först och främst så tror jag på ett liv efter detta, och det är  "Ett liv efter döden" min teori kommer att handla om, och jag döper den till...


ENERGIMASSAN


Kortfattat om min teori.

En själ; djur som människa består ju av olika energier och det är denna/dessa energier som efterlämnas när en kropp inte längre kan hållas kvar vid ett liv. Så denna energi måste ju blir kvar i det tomma intet, andevärlden. Denna värld har jag döpt om till den "4 Dimensionella världen". Det är i den 4D världen som man är osynlig och kan ta sig igenom saker så som väggar och murar.

Alla har ju klart sin egen tro om andevärlden och för många så har den ingen existens, vilket jag tycker är helt okej. Men dit jag vill komma är att andar, demoner och de oförklarliga händelserna som kan förekomma, är på grund av den energin som efterlämnas när någon dör.


En aura och känslor har en egen energikälla
En aura är en individs egna energimassa som vi ibland kan känna av och med hjälp av professionella fotografer kan man också få fram vår energi/aura på bild som visas i olika färgnyanser. Dessa färgnyanser är kroppens olika värmekällor.


Känslor har vi alla och blir också påverkad av andras. Vilket har med vilka känslor/energier vi utsöndrar.

En energi eller vad jag nu ska kalla det, kan visas och höras när den är som mest starkast och det blir den med hjälp av andra individers krafter. En energi fångar upp en annan energi och gör att den blir större och kraftfullare. Och det är då man kan se, känna eller höra den. Under dessa upplevelser kan man som individ känna av trött- och nerstämdhet och blir då mycket lättare mottaglig för att det kan bli en form av kommunikation. Energin vänder sig oftast till någonting som har hållit det kärt, och det kan exempelvis vara familj, släkt, vänner, saker eller någon plats som en gång haft en stor betydelse i sin levande form.

En teori om ljuset
En levande kropp behöver ljus och i detta fall är det solljuset och dens energier. Utan solens energier kan vi inte överleva. För att en energi ska få ro och kunna lämna denna plats, sägs det att den ska vandra mot ljuset. Kan det vara så att en energi som har "gått vidare mot ljuset" befinner sig i värld av samlade energimassor, vilket kanske blir själens livs-ljus?

Jag avslutar min teori med att nämna först att vi lever i en värld full av positiva och negativa energier. Ju mer positiva energier vi har desto starkare och gladare blir vi.

Vi smittar också av oss vår positiva energi till andra som kan uppfatta den som lycka. Medens negativa energier kan dra ner både positiva och negativa energier, och det är på grund av att negativa energier är dominerande, vilket man då kan få känslan av dysterhet.



Se kommentarerna här: http://blogg.aftonbladet.se/778/perma/965622/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0