Bra tips att lära sig bokstäverna!

Min son på 8 år har jätte svårt för många av bokstäverna, stora som små.
Så mötet på skolan idag, var tills nästa gång att lära sig alla bokstäverna utan till.
Så jag med mitt smarta hövve ;-) kom på en brilliant idé.
Vi gjorde ett memory tillsammans, med alla stora och små bokstäver.
Jag lät honom skriva ner alla bokstäverna på papper som jag klippt sönder åt honom.

Han lade sen upp alla kort på bordet och spelet var i full gång:)

Vi nämnde alla bokstäver som vi vände upp på, och han fick även säga vilka bokstäver han hade plockat hem.



Så mitt syfte med detta var:
Skriva ner alla bokstäver på papper, stora och små
Ngt man skapar själv
Göra någonting kul av det man ska lära sig
Trevlig stund tillsammans
Kan spela igen

Ja det finns massor med bra med detta!

Så jag vill tipsa andra vars barn har problem med bokstäver.

Kram kram!



Poängsätt gärna min blogg - Tack på förhand!

Kommentarer
Postat av: Suz

Guuud vilken bra idé L!!!

DU är så grymt påhittig. Roligt sätt för kidsen att lära sig dessutom. Bra där!!! =) =)

Kramen

2008-11-26 @ 11:09:19
Postat av: KarlZon

Japp va gör man inte för sina barn ler

Tack för ditt inlägg vännen ;-)

KRAM

2008-11-26 @ 12:33:47
URL: http://llsaventyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0