Nu äntligen har jag info om vad fysisk kompetensdomän är för ngt

Angående fysisk kompetens, så ska man utgå ifrån vad ett fysiskt varande är som en individ. Detta gäller syn, hörsel, lukt, smak, känsel och ev sjätte sinnet (intution, känna på sig saker och handlar utifrån dem)
 
 Man ska tänka till på det sättet att:
 Hur är jag - här och nu. Vad upplever man med mina sinnen?
 
 Synen: vad ser jag nu? Vad bryr jag mig om när jag ser? Stökigt eller fint etc
 Hur kan jag lyfta fram synen i mitt arbete?
 
 Maten: hur kan jag lägga upp den så att det tillfredställer mg och brukaren?
 
 Hörsel: vilken miljö tycker jag om? Vill man ha musik eller vill man ha det tyst?
 
 Smak: vad betyder den för dig?
 
 Känsel: berörning.
 
 Man ska utgå ifrån sig själv och berätta hur man kan använda sig av det i sitt kommande yrke som undersköterska.
 
 Alltså utgå från de fem sinnena.
 
 Så vänner, nu har ni fått svar på detta och nu kan jag arbeta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0